×

Jak prowadzić skuteczna kampanię reklamową w internecie?

Jak prowadzić skuteczna kampanię reklamową w internecie?

Marketing internetowy jest jedną z najmłodszych gałęzi marketingu, która swój prapoczątek zawdzięcza błyskawicznemu rozwojowi Internetu , co dało producentom nieograniczone możliwości dotarcia do klienta. Marketing internetowy znany jest też jako marketing interaktywny lub e-marketing i obejmuje wszelkie czynności zmierzające do wprowadzenia określonego produktu bądź usługi na rynek i jego jak najlepszego wypromowania w sieci tak, aby dotarł do możliwie największego grona potencjalnych klientów. Działania, którymi posługuje się marketing internetowy to głównie tworzenie stron internetowych, ich pozycjonowanie, reklamy Google, wpisy do katalogów stron, portale społecznościowe itd. Przeciętny użytkownik Internetu bądź przedsiębiorca, który stawia w sieci swoje pierwsze kroki może mieć duży problem ze zrozumieniem procesów związanych z budową wizerunku firmy w sieci. Będzie mu także trudno wybrać takie działania, które będą dla niego i jego firmy najbardziej korzystne.
Pierwszym i najważniejszym krokiem do poprawy widoczności marki w Internecie jest posiadanie funkcjonalnej i profesjonalnie wykonanej strony internetowej. Nie dość, że jest ona lepiej odbierana przez trafiających na nią potencjalnych klientów, to dużo lepsze efekty przyniesie jej pozycjonowanie.

Dobrze widoczna strona www pozwala dotrzeć do tych odbiorców, do których poza Internetem, firma nie miałaby możliwości trafić. Marketing internetowy prócz reklamowania produktu i zwiększania dochodu firmy pozwala również na budowanie wizerunku firmy, bezpośredni kontakt z klientem, a także na uzyskanie opinii klientów na temat marki czy usługi. W rzeczywistości w e-marketingu kontakty na linii producent-klient są podstawąpozycji firmy i właśnie do ich utrwalenia prowadzą wszelkie wykorzystywane przez e-marketing metody. Przedsiębiorca dbający o kontakt z odbiorcami może dostosować produkty do przekształcających się potrzeb klientów. Wymiana maili, komentarze na portalach społecznościowych czy specjalistyczne posty nie tylko pozwalają na uzyskanie opinii na temat produktu, ale niezależnie od treści sprawiają, że jest ona ciągle aktywna w sieci i ma coraz szerszy zasięg. Dodatkowo odbiorca odgrywa tu niebagatelną rolę. Nie jest on tylko kolejnym klientem nabywającym produkt, ale jednostką, która jasno wyraża swoją opinię i informuje o swoich potrzebach.
Wszystko to, o czym mowa wyżej to jedynie niewielka dawka informacji na temat marketingu internetowego. Prowadzenie efektywnej kampanii wymaga ogromu pracy i wykorzystania dużej liczby kanałów skierowanych do odbiorcy. Trzeba pokazać, że jest się profesjonalistą dbającym o kontakt z klientami, podążać za aktualnymi kierunkami i być tam, gdzie może pojawić się przypuszczalny klient.


Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć działalność w sieci, ale nie mają pojęcia jak zacząć, mają możliwość skorzystania z wielu szkoleń z zakresu e-marketingu. Dużą gamę kursów i szkoleń dotyczących e-marketingu można znaleźć wchodząc na stronę influentiq.pl. Korzystając z przedstawionych tam ofert mamy możliwość zdobyć wiedzę między innymi jak pozyskać klientów w Internecie, jak prowadzić kampanie reklamowe na portalach społecznościowych, jak budować strony internetowe i blogi. Dla tych, którzy odbędą oferowane tam szkolenia marketing internetowych nie będzie miał tajemnic, a procesy, związane z promowaniem marki w sieci będą przejrzyste i zrozumiałe.