Jak działają agencje interaktywne?
Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie stosunkowo nowe. Dużej liczbie ludzi jest zupełnie obce, ale dla tych, którzy chcą budować wizerunek swoich firm w Internecie jest bardzo dobrze znane. Agencje interaktywne powstały w związku ze zwiększeniem się popularności Internetu, a także możliwościami, jakie zaoferował on właścicielom firm w zakresie marketingu. Z początku miały one spełniać funkcję jedynie agencji reklamowych, jednak w niedługim czasie zmieniły kurs w stronę programowania. Chcąc stworzyć definicję agencji interaktywnej trzeba by przede wszystkim powiedzieć, że jest to firma wyspecjalizowana w prowadzeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w Internecie opierając się na założeniach przedstawionych przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i kreuje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najpopularniejszych działań agencji interaktywnych należy opracowywanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawowy element działania każdej firmy. Jest doskonałym źródłem informacji o przedsiębiorstwie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeśli strona www jest nowoczesna i dobrze wypozycjonowana, bardzo łatwo odnaleźć ją w sieci, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli ewentualnych klientów. Celem pozycjonowania stron internetowych jest wypromowanie marki danej firmy w Internecie pod konkretnymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Priorytetem jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wstawić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Znaczącym działaniem dla promowania marki w sieci jest także zarządzanie kampaniami reklamowymi. Wysoka ranga firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne nierzadko tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od pewnego czasu modne stały się kampanie wykorzystujące media społecznościowe jak np. facebook. Kolejnym istotnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz systemów, dających możliwość internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie podejmują agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeśli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z usługi hostingowej agencji interaktywnej i wynająć miejsce na jej serwerze.
Katalogowanie stron www
Często zdarza się, że agencje prowadzą własne katalogi stron. Katalog stron jest zbiorem stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego zadaniem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się za pomocą automatu , ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog przeważnie jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony www. Opłata za zamieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasem zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest dokładnie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak widać powyżej agencje interaktywne podejmują szereg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Nie szczędzą wysiłków, aby kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są przez wiele kanałów komunikacyjnych, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które oferują największy zakres usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych opiera się na tych samych standardach jak innych firm wykonujących usługi. Ich oferta skierowana jest do każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają również osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie powinno się mylić z agencjami public relation, których priorytetowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo zbieżnych, zbliżonych celów, wykorzystują inne metody działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom zapukać do ogromnego grona prawdopodobnych przyszłych klientów. Najszersze możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorstw jest nieoceniona i nieustannie rośnie. Wraz z rozwojem technologii i najrozmaitszych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można wykorzystać do doskonalenia wizerunku przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm znajduje się w Internecie, a agencje interaktywne muszą je w tę przyszłość jak najlepiej wprowadzić.
Jeśli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się poprawą wizerunku Waszej firmy, warto zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam przejrzysty katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, według układu alfabetycznego. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie banalnie proste. To świetne miejsce dla tych, którzy są na początku swojej przygody z aktywnością firmy w Internecie.